U kola bez alkohola

U kikindskim kafićima proteklog vikenda sprovedena je akcija “U kola bez alkohola” u organizaciji Agencije za bezbednost saobraćaja i lokalnog Saveta za bezbednost saobraćaja. Kampanja “Um na drum” koja se organizuje u pet lokalnih samouprava u Srbiji ima za cilj da promoviše vožnju bez alkohola. Jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda upravo je vožnja pod dejstvom alkohola, tako da je akcija okrenuta ka prevenciji.

-U okviru ovog projketa anketiramo goste, vlasnike i zaposlene u lokalima u vezi sa kampanjom. Dobijamo pozitivne povratne informacije i gosti rado žele da se aktiviraju. Nije redak slučaj da se iznenade koliko imaju alkohola u krvi i koje ih kazne očekuju ukoliko sednu za volan i zaustavi ih saobraćajna policija – istakao je Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ovo je inovativan pristup koji je poznat u svetu da se promocije organizuju u lokalima gde se konzumiraju alkoholna pića. Grad Kikinda veliku pažnju posvećuje da najmlađe učesnike u saobraćaju upozna sa pravilima.

-Radi se na Akcionom planu bezbednosti saobraćaja do 2022. godine koji će ukazati na probleme i prednosti odvijanja saobraćaja u gradu. Svake godine prvacima se dodeli knjiga “Pažljivkova pravila u saobraćaju”, a za sve učenike osnovnih škola organizuje se takmičenje “Šta znaš o saobraćaju”. Doneta je i odluka da se teretni saobraćaj izmesti iz užeg jezgra na obod grada – rekao je Milivoj Linjački, zamenik predsednika Saveta za bezbednost saobraćaja.

Kampanja je sprovedena u “Monzzi”, “Iponu” i “Sova Night Clubu”.

Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda su prekoračenje dozvoljene brzine kretanja, vožnja pod uticajem alkohola i nekorišćenje sigurnosnog pojasa. Akcija je do sada realizovana u Soko Banji, Nišu, Bečeju, a nakon Kikinde sledi Vrbas.