“Toza Marković” bez dugova u 2019. godini

Kraj godine fabrika “Toza Marković” dočekuje uz velike nade da počinju bolji dani. Posle 2,5 godine od izlaska iz stečaja i primene unapred pripremljenog plana reorganizacije sprovedena je konverzija duga iz treće klase, u kojoj su svi poverioci na čelu sa “Srbijagasom”, u kapital.

 

 

 

 

 

 

-Na osnovu zaključka Vlade Republike Srbije, “Srbijagas” je od svih šest banaka otkupio kompletno potraživanje. Dug od 50 miliona evra delom je konvertovan u kapital , a delom ga je otkupio “Srbijgas” istakao je Vladimir Ilić, direktor “Toze Markovića”

Novonastalu situaciju neophodno je overiti u Privrednom sudu jer nema više dugova, a i vlasnička struktura je drugačija.

.Fabrika će se polovinom sledeće godine naći na tržištu kao deoničarsko društvo. Relativno brzo posle toga steći će se uslovi da se pregovara sa nekim od i danas prisutnih i zainteresovanih ozbiljnih firmi iz ove brašne da se nađe novi starteški partner da se fabrika osposobi za neke naredne tržišne utakmice. Ne bi nas Vlada Srbije podržala da fabrika dve godine ne posluje pozitivno i da se nismo ozbiljno vratili na tržište – kaže Ilić.

Dugovi i problemi doveli su “Tozu Marković” u nezavidan finansijski položaj što se odrazilo na plasman proizvoda na tržištu.

-Konkurentni smo najvećim proizvođačima u regionu. Svake godine naše prisustvo na tržištu uvećano je za desetak procenata. Ulaganjem od tri miliona evra u novu liniju za proizvodnju crepa i digitalnu štampu pločica fabriku smo podigli na određeni nivo – napominje naš sagovornik.

U toku je priprema za zimski režim rada. U mesecima koji slede biće urađen remont, a nove linije crepa i pločica neće prestajati sa radom.

Gledaćemo da nam što manje, takoreći nimalo, radnika tokom zime bude prijavljeno na evidenciju Filijale Nacionalne službe za zapošljavanje. To nije dobro ni po ljude ni po fabriku – dodao je Vladimir Ilić.

U “Tozi Markoviću” radi 620 ljudi od kojih je oko 500 stalno zaposleno.Fabrici je potrebana automatizacija, kontinuirano smanjivanje troškova, novi proizvodi.Prioritet je automatizacija pakovanja crepa na obe linije i proizvodnja pločica većeg formata. Crep i pločice iz Kikinde trenutno su prisutni u 16 zemalja u okruženju.