Sumiran rad Narodnog muzeja i prezentovana publikacija “Kreativne industrije Kikinde”

Pod pokroviteljstvom Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama finansirano je istraživanje i objavljivanje publikacije “Kreativne industrije Kikinde”. Narodni muzej bio je partner u ovom projektu, a ideja za njegovu realizaciju potekla je od Grupe za kreativnu ekonomiju iz Beograda.

U Kikindi postoji preko 3000 privatnih preuzetnika. Istraživanjem su obuhvaćeni registrovani i neregistorvani preduzetnici, odnosno oni koji svoj rad plasiraju preko interneta, izjavila je Lidija Milašinović, direktorica Narodnog muzeja.

Internet je postao glavno tržište na kojem ljudi plasiraju svoje proizvode. Prema istraživanju koje je sprovedeno, svo kreativno preuzetništvo u Kikindi inspirisano je Lalom, ludajom, sovom utinom i mamutom, a ređe Suvačom i ostalim kulturno-istorijskim nasleđem našeg grada.

Prezentovani su rezultati rada Muzeja u 2016. godini. Broj posetilaca je bio u okvirima standarda ove institucije. Do sada su Muzej najčešće obilazila deca, odnosno škole. Sada su posetioci i turističke grupe odraslih Srbije i iz zemalja regiona.

U Narodnom muzeju posebno ponosni na dve ovogodišnje nagrade. Jedna je od spomen zbirke “Pavle Beljanski” iz Novog Sada, a druga je zahvalnica za dugogodišnju saradnju od Muzeja istorije Jugoslavije iz Beograda. Nakon prezentovanja rada, dodeljene su zahvalnice svim pojedincima i ustanovama sa kojima je Muzej tokom godine sarađivao.