Potrošači u Kikindi najviše pritužbi imaju na kvalitet mobilnih telefona

Svetski dan potrošača Ujedinjene nacije ustanovile su 1983. godine, a u Srbiji od 2014. godine na snazi je novi Zakon o zaštiti potrošača.

-Ova godina proglašena je godinom borbe protiv sive ekonomije. Cilj države je da zaštiti potrošače,kao i da favorizuje preduzetnike koji rade po zakonima – istakao je Nikola Lukač, načelnik Severnobanatskog upravnog okruga.

Odeljenje tržišne inspekcije u Kikindi pokriva teritoriju pet opština severnog Banata i grada Kikinde i prošle godine zaposleni su imali ukupno 665 kontrola. Tržišni inspektori, između ostalog, ovlašćeni su da obavljaju inspekcijski nadzor po Zakonu o zaštiti potrošača.

-Po Zakonu o zaštiti potrošača obavljeno je 12 kontrola, kao i 37 kontrola po prijavi građana jer nisu ispoštovane zakonske regulative. Dosta je pritužbi građana na kvalitet i reklamacije mobilnih telefona, televizora, pa i fiksnih telefona odnosno elektronskih uređaja – rekao je Milosav Bulatović, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije.

Potrošači tržišnoj inspekciji treba da se obrate u slučaju da trgovac nije jasno istakao cene na proizvodima ili cenovnik usluga, ukoliko se ne izda fiskalni račun, ako trgovac nije obavestio potrošača o svojstvu robe, načinu plaćanja i roku isporuke, kada se trgovac nasrtljivo ponaša, prodaje alkoholna pića i cigarete maloletnicima.

Još jednom je skrenuta pažnja potrošačima da uzimaju i čuvaju račune jer je to jedini dokaz o kupovini. Ukoliko kupljena roba ima nedostatak neophodno je da se reklamira kod trgovca kod kog je kupljena, a on je dužan da izda potvrdu o reklamaciji i da odgovori na nju u roku od osam dana.Pravo na reklamaciju traje dve godine iako ne postoji garancija za kupljeni proizvod, a šest meseci je rok da se zameni ili traži novac nazad za robu koja nije ispravana.