Muzikom i igrom do bolje koordinacije kod osnovaca

Učenici četvrtih razreda OŠ “Žarko Zrenjanin“ se kroz radionice muzičkih igara, koje su za njih pripremili profesori i   studenti VŠSSOV, upoznali sa Orfovim instrumentarijumom.

 

Muzička igra je najspontaniji način na koji dete izražava svoje muzičke sposobnosti, osećanje za ritam, za doživljavanje melodije i teksta, u čije izvođenje unosi kreativnost.

One razvijaju osnovne muzičke komponente učenika kao što su: ritam, sluh muzičko pamćenje, glas i omogućavaju učenicima da nesvesno savladaju razne ritmičko-melodijske pojave. Baš taj način rada sa decom, nižih razreda u OŠ „Žarko Zrenjanin“ bio je razlog posete vaspitača VŠSSOV, sa kojima škola ima razvijenu saranju, rekao je direktor škole Tihomir Farkaš:

-Profesori i studenti su nam došli u goste. S velikim zadovoljstvom smo ih prihvatili. Jedna od osnovnih ideja je vertikalno povezivanje. Kao što znate, svi smo na zajedničkom zadatku što se tiče obrazovanja i vaspitanja dece i puno dobrih ideja možemo jedni od drugih da naučimo i  primenimo.

Jednostavne reći pesama proširuju dečje poznavanje okoline u kojoj žive, prirode itd. i podstiču ih na pantomimičko izražavanje. Stoga izbor muzičkih igara bira se u skladu sa mogućnostima dečjeg izražavanja. Ovo je još jedna prilika saradnje između osnovne škole i vaspitačke škole, navela je i profesor doktor Kristina Planjanin Simić, u okviru koje se dokazuje važnost i značaj muzičkih igara, kroz koordinaciju i korišćenje najjednostavnijih elemenata, poput tapšanja:

-Vidite i sami kroz ove ritmičke igre da je njima jako teško da u isto vreme rade više stvari. Muzika upravo to razvija. Ona je jedina disciplina koja od osam vrsta inteligencija u isto vreme razvija sedam.

Pravilan izbor igara omogućuje i njihovo uspešno izvođenje, te se u njihovom izboru vaspitači ne rukovode samo muzičkim mogućnostima dece već i njihovom veštinom u izvođenju pokreta.

Igre se izvode uglavnom kolektivno sa različitim rasporedom uloga. Najpre nastavnik pričom i očiglednim sredstvom budi kod dece interes za novu igru. Zatim izvodi igru uz tačno i emotivno pevanje.

 

Male muzičke dramatizacije su najinteresantniji oblik muzičkih igara jer se izvode uz koreografiju, odnosno dramatizaciju teksta. U njima deca prikazuju neku radnju, govore o godišnjim dobima, praznicima, životinjama itd. Muzičke dramatizacije razvijaju izražajnost dečjeg govora i pevanja, odnosno skladnost pokreta uz muziku. Sa đacima u ovakvim radionicama, rade vaspitači druge i treće godine, kao i tim  profesor dr Kristina Planjanin Simić,  profesor Dr Angela Mesaroš Živkov i profesor dr Srbislava Pavlov.