Kampanja “Da kupovina bude milina”

Povodom Svetskog dana prava potrošača, 15. marta pokrenuta je dvonedeljna kampanja “Da kupovina bude milina” čiji je cilj da se potrošači što bolje upoznaju sa svoji pravima. Kupci se najviše žale na postupak reklamacije, jer trgovci često ne poštuju zakonski rok za odgovor ili potpisan ugovor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darko Cvijan iz Udruženja potrošača Kikinde ističe da se svakodnevno susreće sa građanima koji imaju potrebu da ulože reklamaciju na kupljeni proizvod. On dodaje da udruženje podržava kampanju države, ali da je od ključnog značaja da se pronađu rešenja za probleme.

Potrošače konstantno upućujemo u to koja su njihova prava. Na žalost, jedina instanca je i dalje sud. Očekujemo izmene zakona koji će omogućiti valjanu analizu proizvoda na koje potrošači imaju reklamaciju. Skoro 99 odsto potrošača odustane kad sazna da za opravdanu reklamaciju obuće mora da pokrene sudski spor – rekao je Darko Cvijan.

U kikindskom Udruženju potrošača krajem prošle godine otvoren je kol centar za pomoć i savetovanje. Brojevi telefona su: 069/533 – 9510 i 400-500.

-Dnevno primimo od 10 do 15 poziva iz cele Srbije. Kada je reklamacija obuće u pitanju u Kikindi se to svelo na statistiku i na nedeljnom nivou ima između pet i deset reklamacija – kaže Cvijan.

Na sam Svetski dan prava potrošača kikindsko udruženje i ekipa sastavljena od troje gimnazijalaca učestvovaće na takmičenju o poznavanju prava potrošača u Beogradu.