Dobrodošli u Kikindu – mesto za porodične izlete!

Nakon šest meseci istraživanja na temu „Potencijali razvoja grada Kikinde“ i izrade studije koja prethodi Strategiji iz ove oblasti, kao kruna projekta organizovana je tura obilaska znamenitosti Kikinde u kojoj su učestvovali turistički radnici i novinari Srbije. Mi smo zabeležili utiske gostiju našeg grada i možemo zaključiti da su više nego pozitivni.

Promotivna tura za novinare i predstavnike turističkih agencija imala je za cilj da se Kikinda promoviše i ujedno uvrsti u ponudu turističkih organizacija. Gosti su najpre posetili Atelje i Muzej “Terra” a kako je Simpozijum u toku, imali su priliku da osete autentičnu atmosferu stvaranja najvećih svetskih vajarskih dela. U Ruskom selu okusili su prave ukuse Banata i mađarske kuhinje i ujedno se opustili od gradske atmosfere u Etno kući „Torontal“. Tu smo zabeležili i prve utiske gostiju.

– Ja sam očarana, ovo mesto je prelepo, autentično i ja bih preporučila svima da dođu ovde. Moram da kažem da je prisutna krajnja suprotnost, apartmani su urbani a samo mesto ima arhaični prizvuk. Cena je više nego povoljna i to je svima koji žele da dođu jako bitno. Što se mene lično tiče, nosim najlepše utiske odavde, kaže Jelena Mitrović, novinarka lista „Alo“.

Iz Ruskog sela gosti su se dalje uputili ka jezeru “Laguna” u Banatskom Velikom Selu. Činjenica da je jezero nastalo volonterskim radom meštana na prostoru divlje deponije ostavila je najjači utisak.

– Ja sam u Kikindi poslednji put bio pre možda 15 godina na eksurziji. Prvi utisci su skroz pozitivni. Nismo ni znali šta nas očekuje, čitali smo malo pre nego što mo krenuli. Sasvim dobra priča, preneo nam je svoje utiske Marko Dimitrijević sa portala „Gost“.

Kroz jednu od najlepših ulica sveta, posetioci našeg grada došli su do trga gde je neizostavno usledio obilazak Muzeja. Tu ih je pored direktorice ove ustanove dočekala i predsednica Skupštine Grada Kikinda.

– Videli ste da imamo razloga da budemo ponosni a i da se razlikujemo od drugih sredina. Želim Vam da ostatak dana provedete u jednoj dobroj energiji i da nam se kad god ste u prilici ponovo vratite, a kad su datumi značajni za naš grad , kao što je to između ostalog i manifestacija „Dani ludaje“ da budete naši dragi gosti, poručila je posetiocima našeg grada Stanislava Hrnjak, predsednica Skupštine Grada Kikinde.

Nakon turističke ture u Kikindi, očekuje se da novinari koji su nas posetili svojim tekstovima promovišu naš grad dok su turistički radnici Kikindu gledali iz svog ugla.

– Pošto firma za koju radim učestvuje u projektu „Porodični dan u muzeju“ i to je prilagođeno deci koja putuju sa svojim porodicama a uzrasta su od 5 do 15 godina, ja bih svakako ovoj grupi preporučila da posete Kikindu a da dođu naravno sa roditeljima, kaže Jelica Popović iz Turističke agencije „4 S“.

Nakon šetnje gradskim trgom za goste Kikinde je u restoranu “Strajnić” organizovan tradicionalni banatski ručak uz tamburaše i vožnju fijakerom.

– Pisala sam dosta o muzeju i njihovim aktivnostima ali nisam mogla da zamislim kako to zaista izgleda. Mogu da kažem da sam oduševljena. Ova prilika da sve to upoznamo je sjajna i sada znam gde ću dovesti goste iz inostranstva, kaže Mirjana Marić, urednica portala „Zelena strana Pančeva“

Iako turisti posećuju Kikindu, njih nema u velikom broju i neophodno je dosta raditi na povećanju broja posetilaca. Tome u prilog je i činjenica da su učesnici ove ture malo toga znali o našem gradu i mogućnostima koje pruža.

– Nisu im bila prevelika očekivanja na početku ture, sada su izvrsna naročito nakon vožnje fijakerom i muzike koja ih je dočekala u banatskoj tradicionalnoj kući. Sigurno da će se Kikinda na pravi način promovisati na svim portalima čiji su predstavnici sa nama i uvrstiti u turističku ponudu agencija kao destinacija koju vredi posetiti i kao destinacija za mlade i kao izletište, kako za porodice tako i individualne putnike, zaključila je Nataša Gligorijević iz Konsalting agencije „Prospera“.

Predstavljanjem ključnih destinacija, Kikinda je i ovom organizovanom turom otvorila svoja vrata za nove turiste.