Do 2021. moped, a nakon toga možda motocikl

Pre više godina izmenjen je Zakon o bezbednosti saobraćaja, ali nije donet određeni podzakonski akt u vezi sa tehničkim pregledom, pa je mopedima sa trajnom registracijom bila ostavljena mogućnost da zadrže taj status, ukoliko ne dođe do promene vlasnika. Od aprila ove godine prestala je da važi trajna registracija za mopede. Nakon tog datuma, objašnjava direktor AMSS Banat doo Kikinda Siniša Grastić svi mopedi moraju da imaju standardnu registraciju i da je obnavljaju svake godine:

-Od 4. aprila stupio je na snagu pravilnik da  tablice, one standardne bele moraju da se zamene za žute tablice, koje se viđaju na mopedima. Moped se podvrgne tehničkom pregledu, ako ispunjava sve uslove dobija žute tablice. Mi imamo problem, pošto većina vlasnika tih mopeda imaju potvrde o registraciji da je to bicikl sa motorom. Ta vozila su imala drugačije karakteristike. Po novom pravilniku moped, ( više nema bicikl sa motorom ) mora da im maksimalnu brzinu do 45 km/sat. E Sad, mi imamo problem jer ne možemo da dokažemo maksimalnu brzinu. Postoji taj uređaj, ali mi nismo u obavezi da ga  imamo do 2021.godine. Do tada svaki vlasnik, koji kaže da njegov moped ne može da razvije veću brzinu od 45 kilometara na sat, dobija žutu tablicu. Mi moramo da ga obavestimo da 2021 godine, postoji mogućnost da nakon merenja  njihov moped više ne bude deklarisan kao  moped već kao  motorcikl.

Razlika između mopeda i motocikla je vrlo bitna, naglašava Grastić i dodaje da se osim brzine, razlikuje i prema onome što vozač mora da ima dozvolu za određenu kategoriju. Polaganje za skuter od 50 kubika i dobijanje dozvole po novom zakonu zahteva malo veće angažovanje nego ranije, ali sa druge strane vodi se računa i o bezbednosti budućih vozača. 

 

AM kategorija je definisana kao kategorijae koja je potrebna za vožnju mopeda, lakih tricikla i lakih četvorocikala sa maksimalnom brzinom od 45km/h, maksimalnom snagom od 4 kw i maksimalnom masom vozila od 350kg. Od nedavno na putevima sve češće se susrećemo još sa jednim motornim vozilom, takozvani bicikl na motorni pogon. Zakonski se klasifikuju na razne načine, u zavisnosti od snage motora, maksimalne brzine i toga da li mogu da se kreću samostalno na električni pogon ili moraju da se vrte pedale dok elektromotor samo pruža pomoć. Kako god, predstavljaju problem drugim učesnicima u saobraćaju.

U „Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima“, član 15 stav 3 bicikli na električni pogon definišu se kao vozilo sa pogonom na pedale sa dodatnim električnim motorom čija najveća snaga nije veća od 0,25 kW , a najveća konstruktivna brzina mu je manja od 25 km/h i nije deklarisano čak ni kao vozila vrste L1, što znači, da za sada ne podleže pravilima koja su vezana za motorna vozila.